Magična Andaluzija

Sevilja. Foto: Ivana Kovačević

Jug Španije je deo Evrope koji morate videti i doživeti. Oko 300 sunčanih dana godišnje, kilometri zlatnih peščanih plaža i prelepih prirodnih luka, blaga klima i prijateljski karakter stanovništva, pretvorili su ga u jedan od najtraženijih regiona na svetu.

Ovde ćete doživeti magiju flamenka, borbe bikova u najizvornijem stilu, a podsetićete se i priča o Don Žuanu i Karmen.

Malaga je bila naše utočište ovog leta i iz nje smo svakoga dana odlazili da uhvatimo suštinu španskog načina života. Upoznali smo se sa jedinstvenom kulturom i uživali u zemlji velikih tradicija.

Park u Malagi. Foto: Ivana Kovačević

Već drugog dana našeg boravka otišli smo do Gibraltara. On nije deo Španije, već spada pod vlast Velike Britanije. Od momenta kada smo ušli na Gibraltar nismo skidali osmeh sa lica. Slikanje na mestu gde se Mediteran uliva u Atlantski okean… a po sunčanom danu možete videti i Maroko, čije se obale nalaze na svega tridesetak kilometara vazdušnom linijom.

Na ulazu u grad se nalazi aerodrom, koji je u stvari ulica koja se zatvara kada avion treba da sleti.

Ipak, ovaj dan su obeležili veseli majmuni koji smo snimali kako se slobodno kreću, skaču vam po automobilima, zaskaču vas, kradu hranu… I naravno, otkriće da je sve što se nudi u gradu “tax free”.

Gibraltar. Foto: Ivana Kovačević

Popili smo “Gibraltar” pivo i srećni i zadovoljni krenuli nazad ka ostatku grupe koja je odlučila da taj dan provede na plaži i ne sluteći kakvu avanturu propušta.

Foto: Ivana Kovačević

Za naredni dan smo odabrali odlazak do Granade.
Granada je poznata po istorijskim građevinama još iz doba Mavara. Najznačajnija građevina je utvrđenje “Alhambra”, što u prevodu znači crvena tvrđava. Da biste mogli da obiđete ovo zdanje, prethodno, putem interneta morate da rezervišete kartu za obilazak. Jedan deo naše ekipe je to uradio, a drugi je ostao da luta užarenim ulicama grada i da se u nargila barovima uz čaj spasi toplote koja nas je dočekala u Granadi.
Granada. Foto: Ivana Kovačević

Narednih dana usledio je obilazak Kordobe, autentičnih Belih sela po kojima je ova oblast specifična, a zatim i Sevilje, koju smo željno iščekivali.

U Sevilji nas je sačekala temperatura od čak 45 stepeni Celzijusa, ali to nas nije omelo da obiđemo i istražimo kulturni, umetnički i finansijski centar ove regije. Sevilja, to je ona prava Španija o kojoj sanjamo i maštamo. Tradicionalna sa dušom i nespojivim razlikama, koje, uklopljene u jednu celinu, ovaj grad čine fantastičnim. Nemojte propustiti obilazak koride, najbolje je u vreme ručka kada je vreme sijeste, kada su velike vrućine i kada svi odmaraju, tada su gužve najmanje. Kada smo već kod ručka, u Sevilji sam jela najbolje tapase.

Alkazar je stara mavarska palata koja je izgrađena u mudeharskom stilu i okružuju je predivni vrtovi, nemojte propustiti da je obiđete.

Sevilja. Foto: Ivana Kovačević

Najzad je i Malaga došla na red. Tu smo se opustili, proveli lep dan na plaži, a veče smo iskoristili za izlazak.

U Malagi je rodjen Pablo Picasso, nemojte propustiti da odete u muzej i njegovu rodnu kuću. Aerodrom u Malagi nosi njegovo ime.

Zbog velikih vrućina glavna ulica je prekrivena baldahinima pa dok šetate njenom čitavom dužinom  ste zaštićeni od sunca i toplote.

Malaga. Foto: Ivana Kovačević

Obavezno probajte ćuros, u Španiji ga jedu za doručak uz toplu čokoladu, meni se najviše dopao pošećeren kao popodnevna užina. Uveče na plaži peku ribu tako što je nataknu na kolac, posole sa krupnom soli i poređaju pored vatre. Uz hladno pivce, prste da poližeš.

Inače, Malaga nije skup grad. Cene hrane, pića, ulaznica, prevoza su više nego korektne.

Na ovom putovanju, neki od nas će ceniti to što su obišli sjajne muzeje, neki će ceniti arhitekturu koju smo videli, drugi pak plaže i noćni život ali složićemo se svi u tome da je ovo bio odmor pun avanture.

Šta god da poželite od navedenog južna Španija će ga imati! Sve što treba da uradite je da pronađete šta vama odgovara i uživate na putovanju kroz ovu veliku oblast. Prolazeći kroz klisure i planine putniku se pruža slikoviti prikaz i vilice samo padaju od scenografije koja vas prati.

Autor: Ivana Kovačević

3 Comments

Add yours →

1. Poštovana Ivana, igrom slučaja smo moja supraga i ja, takođe posetil Sunčanu obalu prošlog leta. Odseli smo u Malagi a odmor je bio planiran kao kombinacija doživljaja i klasičnog odmora na plaži. Na žalost imali smo samo nedelju dana na raspolaganju a za obilazak svih poznatih oblasti potrebno je mnogo više.
    Kao i vi, i mi smo obišli Gibraltar i Sevilju (bilo je baš pakleno toplo toga dana).
    Ne znam da li niste o tome pisali jer niste tamo bili ili zbog nečeg drugog, u svakom slučaju jedna od perli ovog kraja je i Ronda, jedno prekrasno mesto sa dubokom provalijom, prepuno turista, koje smo mi doživeli kao mali grad muzej, interesantna arhiktektura i okolina. Svakako ne propustite sledeći put!

2. A tek Cadiz-nepokoreni grad. Ja pamtim najjace utiske i zakljucke koje steknem sa putovanja pa o tome i govorim: u Malagi u Pikasovom muzeju sam video tajnu nastanka inspiracije i da je Picaso bio bozanstven umetnik. U Sevilji sam u Giraldi video prebogatu raskos dragocenosti i umetnosti. U Alkazaru sam shvatio da nas, danasnji pojam estetike potice od Mavarske Andaluzije koja je refleksija antike. U Malagi i Marbelli sam najjaci utisak stekao u El Corte Ingles-u i Alkazabi. Jaci mi je utisak Tarifa od Gibraltara i La Linee, a Cadiz, grad koji je Napoleon 3 x bezuspesno napadao i u kojem smo jeli najbolje svinjske kremice sa kiselom domacom paprikom sam ostavio za kraj. Atlantik-nepregledan, ogroman… pozdravljam…

• Ima u jednom gradicu, da l’ Benalmadena ili … kad od Malage krenes prema Marbelli u centru spomenik Fici-automobilu, Fikusu, onom starom nasem. Ronda je nestvaran prizor kad se od Cancelade popnes uz Sierru na putu ka Sevilji, zaista. Nama je Estepona bila baza. Spanci su zaista pomalo lud narod… previse veseo i opusten.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *